Domhan
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


A Világok közti Világ (Béta fázisú FRPG)
 
KezdőlapKeresésLegutóbbi képekRegisztrációBelépés

 

 Reagírás szabályai

Go down 
SzerzőÜzenet
Gemorick
Admin
Gemorick



Adatlap
Rang: Saltusi Lovagrend nagymestere
Mana:
Reagírás szabályai Left_bar_bleue1200/800Reagírás szabályai Empty_bar_bleue  (1200/800)
Játékmód: Ádáz

Reagírás szabályai Empty
TémanyitásTárgy: Reagírás szabályai   Reagírás szabályai EmptyVas. Aug. 30, 2015 6:39 pm

Mint minden szerepjáték esetében, itt is megvannak a szabályaink, hogy egymást ne akadályozva vagy összezavarva, nyugodtan tudjunk játszani. Kérlek figyelmesen olvassátok el, és tartsátok is be, ha egy mód van rá.

Figyelmezzetek hát!

  - A reagokat egységesen múlt időben írjuk, hiszen az igeidők ütköztetésével tudjuk összezavarni a legjobban egymást. A függőben maradó cselekvések esetén feltételes módot használunk, hogy a válaszban a másik játékos kellőképpen le tudja reagálni az eseményeket.
         Példa: A lövés épp csak súrolta a vállamat. Összerezzentem a fájdalomtól, de maradt annyi lélekjelenlétem, hogy a katona felé dobjak egy sercegő tűzlabdát. Hogyha kikerülte újabb adag manát gyűjtöttem a tenyerembe, hogy készen álljak, ha esetleg újra támadna.

  - Ugyan nem várunk tőletek regényeket, de ne csak két odavetett mondatból álljon egy reag. Igyekezzünk ne kizárólag tőmondatokba fogalmazni. A minimális szószám 165 szó (vagy 15 sor), de minél hosszabban írsz, annál könnyebb a játékostársad dolga.

  - Igyekezzünk figyelni a helyesírásra. Nem csak mert a másikat ezzel idegesíthetjük, hanem azért is, mert az itteni szövegszerkesztő is vidáman kijelzi a hibákat, és ha már ennyit fáradozik értünk, legyünk rá tekintettel.  

  - Saját magatokban, egy mesélő beleegyezése nélkül ne próbáljatok az egész közösség életét befolyásoló eseményekbe kezdeni.

  - Nem irányíthatjátok a másik játékos karakterét! Nem sebesíthetitek meg súlyosan vagy ölhetitek meg, már persze a beleegyezése nélkül.

  - Mások által elkezdett játékokhoz csak az ő engedélyükkel csatlakozz!

  - Külön kérés: kerüljük az indokolatlan központozást. Felkiáltójelből/kérdőjelből maximum kettő, világos? Különben egy kellemetlenkedő mesélővel (velem) találjátok szembe magatokat. Megértéseteket köszönjük.

  - Smiley-kat, hangulatjeleket ne használjunk a reagban, Caps Lockot is csak indokolt esetben.

 - A karaktered osztódni nem tud, ezért egyszerre csak egy helyre írhatsz vele (a kaland és a kötetlen játék azonban futhat egymással párhuzamosan)!

  - A körök hossza nincs megszabva, akár egy hónapig is játszhattok, ha annyira belejöttök.


Harc játékosok és nem játékosok között
 
Elkerülhetetlen, hogy kalandjaitok során kisebb csetepaték vagy akár gigászi méretű csaták robbanjanak ki. Mivel azonban nem akarjuk, hogy istenek módjára, egy karcolás nélkül mindenki megússza a dolgot (Reagírás szabályai Icon_razz), a harcokat NJK-k (nem játékos karakterek) és JK-k (játékos karakterek) között egy mesélő vezeti le (kivéve kötetlen játékban). Az egyes küzdelmek kimenetelét nagyban befolyásolja a JK szintje, az NJK szintje (rejtett adat, de igyekszünk a leírásokból könnyen megbecsülhetővé tenni) és a JK játékmódja, de elsősorban a reagokban leírtakat vesszük figyelembe.
Nézzük mit is jelent ez a gyakorlatban!
 
JK: Erik Magnusson
Szint: 3
Játékmód: Vad
 
NJK: Saltusi Fejvadász
Szint: 4
 
JK: Már nagyon elegem volt az engem zargató saltusiból, úgyhogy egy hanyag mozdulattal orrba vágtam.
NJK: A fejvadász nagyot nézett, amikor ütést kapott az orrára, de rögtön bekapcsolt a kiképzése, és máris megragadta JK visszalendülő kezét, hogy a háta mögé csavarja.
JK: Nem számítottam rá, hogy a saltusi kolléga ennyire érzékeny lesz, de nem hagyhattam magam. Habár elég kényelmetlen volt a pozíció, megpróbáltam kirántani a fejvadász lábát, és miután a földre kerül, ráülök és felszólítom, hogy azonnal hagyja abba.
NJK: JK gáncsoló mozdulata ugyan sikeres volt, a saltusi gyorsan kapcsolt és ahelyett, hogy elengedte volna JK karját, abba kapaszkodva magával rántotta. JK nagyot esett, tüdejéből kiszorult a levegő. Az utolsó dolog, amit látott, mielőtt elájult volna, az a fejvadász csizmája volt, mely pontosan a szeme között találta el.
 
Mint azt láthatjátok, nem mindig fognak a dolgok terv szerint haladni, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne próbálkozni. Minél több dologgal próbálkoztok a harc során, annál biztosabb lesz a győzelem.
 
Amennyiben mágiahasználat is történik, azt egyértelműen jelezni kell. Erre példa:
„Manát gyűjtöttem a kezembe, hogy ellenfelemet ropogósra süthessem a Lángszóró segítségével.”
A használandó varázslat nevét mindig nagybetűvel kell írni, hogy biztosan tudhassuk, hogy mágiáról van szó. Az elhasznált manát csak akkor kell megemlíteni, ha extra kakaót akarunk adni mágiánknak, de ilyenkor bőven elég leírni, hogy mennyi volt az általunk használt bónusz mana. A levonásról a mesélő gondoskodik.
 
 
Harc két (vagy több) játékos között
 
A JK-k között lefolytatott harcok sajátossága, hogy sokkal szabadabb, mint az NJK-k elleni küzdelem. Ezeknek a lefolyását és kimenetelét teljes mértékig a játékosok szabják meg, mesélők csupán indokolt esetben szólnak bele. Egy pár szabály betartását azonban itt is elvárjuk!
 
- Nem biztosan cselekedtek, pusztán megpróbáltok kárt tenni a másikban. Az teljes mértékig a befogadó félre van bízva, hogy az ütés talált-e vagy sem, de aki gyanúsan sokszor ugrik félre a támadások elől, az ne számítson túl sok játékostársra vagy békés kalandra…
- Vegyétek figyelembe egymás szintjét, amikor a reagokat írjátok! Egy 5. szintű JK biztos, hogy erősebb lesz, mint egy 3. szintű.
- A reagsorrendet még a harc előtt határozzátok meg, és szigorúan tartsátok magatokat hozzá!
- A mágiahasználatról szóló rész itt is érvényes! A különbség csak annyi, hogy a mana levonásáról mindenki maga gondoskodik. Észrevesszük, ha csaltok!
(A reagok (közel) egy időben játszódjanak (amennyiben kettőnél több JK között robban ki a küzdelem)! Erre azért van szükség, hogy a legelső reagíró ne szerezzen előnyt csak azért, mert ő az első. Ez azonban inkább csak egy javaslat, semmint egy kőbe vésett szabály.)
Vissza az elejére Go down
 
Reagírás szabályai
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Domhan :: Általános :: Szabályok :: Játéktechnika-
Ugrás: